فرماندار ویژه مرند گفت: انتشار خبر تعطیلی یکساله مدرسه روستای «دویجان» در شرایط کرونایی در برخی رسانه ها کذب بوده و به دلیل نبود اینترنت، فرآیند آموزش در این روستا به شکل‌های دیگر تداوم دارد.

داود گرشاسبی که روز چهارشنبه در پی انتشار خبر کذب تعطیلی مدرسه روستای دویجان به همراه نماینده مردم شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی و مدیر آموزش و پرورش مرند در روستای «دویجان» حضور یافته بود، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی، مشکل روستای «دویجان» و ۱۷ روستای دیگر این شهرستان مربوط به نبود اینترنت در این روستاها است و با توجه به اینکه جمعیت این روستاها زیر یکهزار و ۵۰۰ نفر می باشد، شرکت مخابرات، این زیرساخت ها را در این روستاها، راه اندازی نکرده و امیدواریم با تلاش مسوولان مربوط، این مشکلات مرتفع شود.

فرماندار ویژه مرند در خصوص فعالیت های آموزش و پرورش در شرایط کرونایی تشریح کرد: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا و لزوم استمرار آموزش به شکل غیرحضوری، آموزش و پرورش مرند، تمام تلاش خود را در جهت تداوم آموزش دانش آموزان این روستاها، به شکل ها و روش های مختلف کرده است.

نماینده مردم شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی فرهنگیان در شرایط سخت کرونایی گفت: با توجه به وجود مشکل نبود اینترنت در برخی روستاهای شهرستان و محروم ماندن دانش آموزان از آموزش مجازی، سیستم آموزش و پرورش مرند در راستای جلوگیری از عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان بسیار تلاش کرده است و ارزیابی هایی که راهبران و همکاران آموزشی از دانش آموزان کرده اند، نشان می دهد که دانش آموزان این روستاها از سطح و کیفیت آموزشی مطلوبی برخوردار هستند.

معصومه پاشایی در خصوص مشکل اینترنت روستاهای محروم شهرستان مرند نیز خاطرنشان کرد: با توجه به طرح سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص، منتظر حضور ایشان در مجلس و پاسخ گویی به این سوال که «چرا روستاهای محروم ما تحت پوشش اینترنت نیستند؟» هستیم و امیدواریم هرچه زودتر این مشکل حل شود.

مدیر آموزش و پرورش مرند نیز گفت: از روز ۱۵ شهریور امسال هم زمان با سراسر کشور، فرآیند تعلیم و تربیت در روستای «دویجان» نیز کلید خورده است.

اباذر کاظمی افزود: از زمان اعلام ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر تداوم آموزش به صورت غیرحضوری، همکاران زحمتکش این مدرسه و همه مدارس شهرستان که شرایط مشابهی دارند، به روش های مختلف از جمله تهیه درسنامه و ارائه آن به دانش آموزان، مانع از قطع فرآیند درسی و تحصیلی دانش آموزان شدند.

وی در مورد استمرار آموزش توسط عوامل مدرسه در روستای «دویجان» نیز بیان کرد: طبق بررسی های انجام گرفته از پرونده های موجود، به این نتیجه رسیدیم که در این مدرسه فعالیت ها به طور مرتب و منسجم پیش رفته و ارزیابی های تخصصی از فرآیند تحصیلی دانش آموزان، نشانگر این است که آموزش به معنای واقعی در این روستا تدوام و استمرا داشته است.

مدیر آموزش و پرورش مرند با بیان اینکه مشکل اصلی در این روستا و روستاهای مشابه، عدم دسترسی به اینترنت است، خاطرنشان کرد: گروه ها و کانال های درسی در بستر شبکه «شاد» توسط معلمین این روستا ایجاد گردیده است اما چون در این روستا و روستاهای مشابه اینترنت برقرار نیست، با این مشکل مواجه هستیم و چنانچه اینترنت برقرار بود، دانش آموزان این روستاها نیز می توانستند از آموزش غیرحضوری بهره ببرند.

  • منبع خبر : روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان ویژه مرند